onsdag 16. juni 2010

En liten rapport fra oss igjen.

Det er ikke så mange oppdateringer på siden vår for tiden. Jeg har fått tekniske problemer med alt man kan få tekniske problemer med for å holde en blogg/hjemmeside levende. Først streiket kameraet mitt. På en god dag får jeg til å ta brukbare bilder med det, men på dårlige dager, som det dessverre er for mange av, blir alle bildene dårlige. Etter min smak, i hvert fall. Nå tyvlåner jeg av og til Knuts kamera, men som den travle journalisten han er, sier det seg selv at hans kamera ikke alltid er til svars. Ingen nykomling i huset har derfor vært så lite fotografert som Gunnar. (A. Hubba Bubba). Men vi kommer sterkere tilbake. Gunnar nyter livet på Rønningen selv om det ikke blir dokumentert i særlig grad. :-)

Husets stasjonære PC, der jeg har programmene for å vedlikeholde hjemmesiden, sier nok snart takk for seg. Jeg våger nesten ikke å starte den om morgenen i frykt at den skal ha sagt sitt. I forrige uke tok jeg backup av alle hjemmesidebildene (9500 stykker!), og det var ikke en dag for tidlig. Maskinen bråker enormt og det å bearbeide ett bilde i Photoshop tar evigheter. Så nå venter jeg på at Halvor skal komme hit og hjelpe meg med å legge alt over på den bærbare og raske datamaskinen som vi har. Da blir det nok flere oppdateringer enn det har vært i det siste.

I seks uker i vår har vi deltatt på utstillingskurs hos Siv Sandø i Trondheim. Det har vært veldig lærerikt. Til helgen (lørdag) skal vi hente fram det vi har lært og stille de yngste (Iris, Gunnar og Ella) på Oppdal. Enkelte logistikkproblemer gjør at jeg enda lurer på hvordan vi skal greie å komme oss dit, men krysser fingrene for at det går bra. Været kan man ikke gjøre noe med, men at det melder fire varmegrader og regn på lørdag er ikke akkurat fristende. Hvor blir det av Trøndelags-sommeren i år???? Iris og Gunnar er de eneste påmeldte flatvalpene. :-) Spennende å se hvem dommeren liker best av dem. Det er duket for en intern familiekonkurranse. ;-)Kunne vært morsomt med flere deltakere. DET blir det heldigvis i Trondheim 4. juli. Hele 12 flatvalper er meldt på, og ni av dem er fra Godteri-kullet vårt! Snakker om fantastisk innsats av valpkjøperne våre! De kommer fra Kirkenes og Tromsø i nord til Trondheim i sør. Jeg er veldig, veldig imponert over hvor flinke og interesserte de er. Rapportene forteller at de øver og øver og øver. Og øving skal vi fortsette med 2. juli. Vi kommer til å møte opp på stedet vi skal være på fra ca klokka 1500-1600. Dere som har anledning til å komme tidlig, kan komme da. Fint å få fordelt klippinga også litt på den måten. Dere som ikke har sommerferie og dermed er på jobb, kan komme klokka 18 00, som tidligere nevnt.
Jeg gleder meg enormt til å møte alle Arminzera-hundene som skal være med den 4. Nemi (A. Berylla Boffin) og Nina fra Bodø har jeg ikke sett på mange år. Ja, Nemi så jeg faktisk sist da hun ble levert 8 uker gammel. Spennende å møte Bodø-damene igjen.

Tror vi må investere i enda et telt for å få plass til alle. :-) Luksusproblem at det blir trangt, spør du meg...

Etter fire år med trening, som Mari sier, skal Nenya stilles på jaktprøve for første gang på lørdag. :-))) Her i familien er vi ikke kjent for å forhaste oss, nemlig. ;-) I alle fall ikke når det gjelder enkelte ting. :-) Jeg er minst like spent som Mari og håper radarparet fra Asker får en hyggelig og positiv opplevelse. Break a leg!

1 kommentar:

Marita Thoresen sa...

Heia Gunn
TUSEN TUSEN TAKK for den herlige Troika. Ho er bare skjønn. Super innsats og resultater i ringen i dag,så vi har hatt det så skøy :)
Gleder oss masse til å komme ned i juli. Lykke til med Nenya. Nye sjanser venter for resten av gjengen. Stoor klem fra Marita.

Følgere

Søk i denne bloggen

Min bloggliste